Algemene verkoopvoorwaarden

DEEL 1: ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR HET HUREN VAN DE INRICHTING


ARTIKEL 1: ALGEMENE BEPALINGEN

De reservering wordt overeengekomen met de verhuurder BVDN CONSULT SRL, onder de handelsnaam ""LA CLÉ DES CHAMPS""

· Huisadres (van de verhuurder): Rue Saint Laurent 98 te 1370 Jodoigne (Dongelberg)

· Telefoon: +32 498 74 57 30

· E-mailadres: bvdn.consult@gmail.com

· Bankrekening (van de verhuurder): IBAN BE53 7320 4695 7953 (BIC CREGBEBBXXX)

· BCE-/BTW-nummer (indien van toepassing): BE0698.803.242


Het contract is een toeristisch huurcontract (of: seizoensverhuur). De huurperiode vormt een essentiële voorwaarde, zonder welke het contract niet tot stand zou zijn gekomen. De huurder mag in het gehuurde geen hoofdverblijfplaats vestigen.


De accommodatie beschikt over 1 accommodatie met een capaciteit van respectievelijk 4 personen.

Accommodatiegegevens 1: La Clé des Champs, Rue Saint Laurent 98 in 1370 Jodoigne (Dongelberg); capaciteit van 4 personen


De huurder is verplicht de in de huurovereenkomst vermelde maximale capaciteit te respecteren. Elke inbreuk op deze clausule kan leiden tot de onmiddellijke beëindiging van het contract, op kosten van de huurder, waarbij de huursom definitief verworven blijft door de verhuurder.


De huurder dient op de aangegeven dag en tijdstip te arriveren. Bij late of vertraagde aankomst dient de huurder de verhuurder hiervan op de hoogte te stellen.



ARTIKEL 2: VOORWAARDEN VOOR HET SLUITEN VAN DE OVEREENKOMST


Betaling bij aankomst

Het volledige verblijf dient bij aankomst te worden betaald. Bij niet-betaling behoudt de verhuurder zich het recht voor om de bij de boeking als garantie opgegeven bankkaart te debiteren of het contract te annuleren conform de annuleringsvoorwaarden die bij de boeking zijn geaccepteerd.

 

ARTIKEL 3: SOLIDARITEIT

Indien er sprake is van meerdere huurders, is degene die de reservering heeft gemaakt, aansprakelijk voor de schulden en vorderingen van alle huurders.



ARTIKEL 4: TE LAAT BETALEN

Indien de verhuurder de betalingen niet binnen de gestelde termijn ontvangt, kan hij de huur annuleren per aangetekende brief of per e-mail binnen 14 dagen na de geplande betalingsdatum.

Deze clausule is niet van toepassing op late boekingen.


Voor elk bedrag dat door de huurder verschuldigd is en dat 3 dagen na de vervaldatum niet is betaald, wordt van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling, ten gunste van de verhuurder rente gerekend tegen het wettelijk vastgestelde maandtarief, te rekenen vanaf de vervaldatum. De rente van een begonnen maand wordt berekend over de gehele maand.



ARTIKEL 5: ANNULERINGEN – VOORTIJDIG VERTREK – NO-SHOW


a) Annulering door de huurder

Elke annulering dient per aangetekende brief of e-mail te worden meegedeeld aan de verhuurder.

De annuleringsvoorwaarden zoals vastgelegd in het elektronische bestelformulier (voucher) zijn van toepassing.


In geval van overmacht (of overmacht) voor een van beide partijen:

1. De datum van uitvoering van het contract wordt uitgesteld tot een latere datum die in onderling overleg tussen partijen wordt overeengekomen (voucher ter waarde van het bedrag van de reservering, af te trekken bij een toekomstig verblijf).

Indien binnen 18 maanden geen overeenstemming is bereikt, worden de betaalde bedragen volledig aan de huurder terugbetaald.


2. De ontbinding van het contract vindt plaats door overeenstemming tussen beide partijen en alle reeds door de verhuurder ontvangen bedragen worden aan de huurder terugbetaald.


b) Annulering door de verhuurder

Elke annulering dient per aangetekende brief of e-mail te worden meegedeeld aan de huurder.

De annuleringsvoorwaarden zoals vastgelegd in het elektronische bestelformulier (voucher) zijn van toepassing.


In geval van overmacht (of overmacht) voor een van beide partijen:

1. De datum van uitvoering van het contract wordt uitgesteld tot een latere datum die in onderling overleg tussen partijen wordt overeengekomen (voucher ter waarde van het bedrag van de reservering, af te trekken bij een toekomstig verblijf).

Indien binnen 18 maanden geen overeenstemming is bereikt, worden de betaalde bedragen volledig aan de huurder terugbetaald.


2. De overeenkomst wordt ontbonden door overeenstemming tussen beide partijen en alle reeds door de verhuurder ontvangen bedragen worden aan de huurder terugbetaald.


c) Voortijdig vertrek

Het vroegtijdig vertrek van de huurder geeft geen aanleiding tot enige terugbetaling, zelfs niet gedeeltelijk, van de verblijfskosten.


d) Niet verschijnen van de huurder

Indien de huurder niet binnen 24 uur na de in het contract vermelde aankomstdatum verschijnt:

· de reservering wordt automatisch nietig;

· de betalingen blijven verworven door de verhuurder, die zich het recht voorbehoudt het resterende bedrag bij de huurder op te eisen;

· de verhuurder over zijn onroerend goed kan beschikken.



ARTIKEL 6: VERANTWOORDELIJKHEDEN – VERZEKERING

 

a) Brandverzekering

De huurder dient een brandverzekering (vakantie) af te sluiten voor alle schade die hij aan het gebouw en het gehuurde meubilair toebrengt.


De huurder verklaart, na controle, voor deze risico's gedekt te zijn door zijn persoonlijke brandverzekering (vakantieverzekering).


In geval van een inbreuk verbindt de huurder zich ertoe om uiterlijk op de dag van intrede in het/de gehuurde woning(en) een contract af te sluiten waarin dit risico is gedekt.


b) Aansprakelijkheidsverzekering voor gezinnen (privéleven)

De huurder verklaart dat hij een verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid Familie (privéleven) heeft.


In geval van een inbreuk verbindt de huurder zich ertoe om uiterlijk op de dag van intrede in het/de gehuurde woning(en) een contract af te sluiten waarin dit risico is gedekt.


 

ARTIKEL 7: HUISDIEREN

Huisdieren zijn niet toegestaan. Bij overtreding van dit voorschrift heeft de verhuurder het recht de huurder de toegang tot zijn accommodatie te weigeren. Weigering kan in geen geval worden beschouwd als een wijziging of verbreking van het contract op initiatief van de verhuurder. In geval van vertrek van de huurder kan er dan ook geen sprake zijn van terugbetaling.



ARTIKEL 8: GEBRUIK EN BEZETTING VAN DE RUIMTES

De huurder verplicht zich ertoe zich respectvol te gedragen ten opzichte van de bewoners en het milieu in het algemeen (fauna, flora, diverse voorzieningen, etc.). Hij gebruikt het gehuurde overeenkomstig het beoogde doel en als een voorzichtig en verantwoordelijk persoon.


De huurder moet het goed in dezelfde staat teruggeven als waarin hij het heeft ontvangen. Hij is aansprakelijk voor eventueel verlies of schade van de verhuurder.


Uitbundige feesten zoals studentenfeesten, pantyverbrandingen, dansfeesten e.d. zijn niet toegestaan.



ARTIKEL 9: KLACHTEN

Eventuele klachten dienen binnen 8 dagen na het einde van het verblijf per aangetekende brief of per e-mail aan de verhuurder te worden gericht. Ondersteunende documenten moeten worden bijgevoegd.


Indien partijen niet tot overeenstemming komen, zijn enkel de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement van de plaats waar de accommodatie zich bevindt, bevoegd.


ARTIKEL 10: AANVAARDING VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN

Tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald, wordt ervan uitgegaan dat de huurder kennis heeft genomen van deze voorwaarden en alle clausules ervan heeft geaccepteerd uiterlijk op het moment van de online boeking, bij de betaling van de aanbetaling en/of het saldo voor het verblijf of bij het betrekken van de accommodatie.

ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR DE ONLINEVERKOOP VIA DE RMT - [NOM de l'ENTREPRISE]



1. Doel

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle onlineboekingen die bij onze zaak - [NOM de l'ENTREPRISE] worden gemaakt met behulp van de Regionale Marketingtool (RMT).
De klant erkent deze algemene voorwaarden te hebben gelezen en aanvaard. Geen enkele boeking is mogelijk zonder dat de klant hiermee heeft ingestemd. De klant beschikt over de mogelijkheid deze algemene voorwaarden op te slaan en af te drukken.

2. Aanbiedingen

Al onze advertenties, webpagina's en aanbiedingen worden te goeder trouw uitgewerkt op basis van de beschikbare gegevens. Kaarten, foto's en illustraties worden alleen ter informatie getoond en vertegenwoordigen geen contractuele verplichtingen. Ze kunnen het voorwerp uitmaken van wijzigingen nog voor de boeking is afgerond. De klant geeft ons de toelating de eventuele materiële, kennelijke fouten in de door ons verstrekte informatie te verbeteren.

3. Prijs

De prijzen die op het moment van de boeking worden weergegeven, omvatten de totale prijs van de verkochte dienst, inclusief belastingen, kosten en andere vergoedingen. Eventuele supplementen worden duidelijk aangegeven voordat de boeking van de dienst wordt verricht.

De klant geeft ons de toestemming kennelijke fouten in de prijs te verbeteren.


4. Boeking

De klant kiest uit de diensten die worden aangeboden op de regionale marketingtool. De klant erkent dat hij kennis heeft genomen van de aard, de bestemming en de boekingsmodaliteiten van de diensten die beschikbaar zijn op de boekingstool en dat hij de vereiste en/of aanvullende informatie heeft gevraagd en verkregen om zijn boeking met volledige kennis van zaken uit te voeren. De klant is als enige verantwoordelijk voor zijn keuze van de diensten en de geschiktheid ervan voor zijn behoeften. Wij zijn in dit opzicht geenszins aansprakelijk. De boeking wordt na afloop van het boekingsproces geacht door de klant te zijn aanvaard.


5. Boekingsproces

De boekingen van de klant gebeuren via de digitale boekingsbon die online toegankelijk is op de boekingstool. De boeking wordt geacht te zijn verricht vanaf de ontvangst van de boekingsbon. De klant verbindt zich ertoe voorafgaand aan elke boeking, alle informatie in te vullen die nodig is voor de boeking. De klant verklaart dat de verstrekte informatie exact en waarachtig is. Zodra de definitieve keuze van de te boeken diensten is gemaakt, omvat de boekingsprocedure de volgende stappen tot aan de validatie:
invoeren van de bankkaartgegevens als een onderpand of een voorafgaande betaling wordt gevraagd; de algemene verkoopvoorwaarden met betrekking tot de dienst(en) raadplegen en aanvaarden en, ten slotte, bevestiging van de boeking door de klant.



6. Ontvangstbewijs van de boeking

De boekingstool meldt de ontvangst van de boeking van de klant en bevestigt deze meteen door een e-mail te sturen. De bevestiging van de boeking per e-mail geeft een overzicht van het contractvoorstel, de geboekte diensten, de prijzen, de verkoopvoorwaarden gerelateerd aan het gekozen tarief en aanvaard door de klant, de datum waarop de boeking werd uitgevoerd en het adres van de zaak, waar de klant eventuele klachten kan indienen.

7. Herroepingsrecht

Er wordt aan herinnerd dat, in overeenstemming met artikel VI.53 van het Belgisch Wetboek van Economisch Recht, de klant geen gebruik kan maken van het herroepingsrecht voor zijn boeking als de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering voorziet:
• voor de terbeschikkingstelling van accommodatie anders dan voor woondoeleinden (bv. een vakantieverblijf),
• voor vervoer,
• voor autoverhuurdiensten,
• voor catering en diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding.

8. Respect voor de privacy

We verzamelen uw gegevens conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, 2016/679).

De persoonsgegevens die u ons verstrekt zijn noodzakelijk voor de verwerking van uw boeking en zijn onmisbaar voor het beheer en de levering van de diensten (artikel 6.1.b van bovengenoemde Verordening). Daartoe kunnen uw gegevens worden doorgegeven aan onze partners, waaronder met name Elloha.com dat de boekingstool beheert, de dienstverleners voor online betalingen en dienstverleners in andere Staten. Met name bij onlinebetalingen moeten de bankgegevens van de klant door de aanbieder van de betalingsdienst aan de bank van de zaak worden doorgegeven voor de uitvoering van het boekingscontract. We maken enkel gebruik van partners die een beschermingsniveau bieden dat in overeenstemming is met de regels vastgelegd in de AVG.

Met uw toestemming kunnen uw gegevens ook door ons worden gebruikt om u onze promoties of commerciële aanbiedingen per e-mail of per post te sturen.

We bewaren uw gegevens nog 3 jaar na het laatste contact (e-mail, boeking, ...).

Als persoon wiens gegevens worden verzameld, heeft u het recht uw gegevens te raadplegen, te verbeteren en te laten verwijderen, evenals het recht bezwaar te maken tegen het verzamelen van uw gegevens. Deze rechten kunnen worden uitgeoefend door ons een e-mail te sturen met vermelding van uw naam, voornaam en adres en het doel van uw correspondentie.

Uw klachten over de verzameling en verwerking van uw persoonsgegevens kunnen worden gericht aan de bevoegde controle-instantie.